The Ozzie way of life - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Daan Appels - WaarBenJij.nu The Ozzie way of life - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Daan Appels - WaarBenJij.nu

The Ozzie way of life

Blijf op de hoogte en volg Daan

23 December 2015 | Australië, Fremantle

Nou, ik zal eens kijken of ik er deze keer een langer verhaaltje van kan maken. Het is nou eenmaal zo dat het leven hier, wanneer je werkt enzo, niet heel veel anders is dan in Nederland. Natuurlijk is het klimaat en de omgeving anders, maar het principe van werken en daarna vrije tijd hebben gewoon hetzelfde. Heb afgelopen weken vooral gewerkt als au pair, als bartender bij Metropolis en losse klusjes via een uitzendbureau in de horeca.
Ook heb ik een paar keer een man geholpen die hier in de achtertuin een schuur huurde om hem leeg te halen. Geprobeerd alles aan te nemen qua werk om zoveel mogelijk geld te verdienen om straks lekker op pad te kunnen gaan. Naast het werk ga ik er lekker op uit om hier in de omgeving wat dingetjes te zien zoals de vissersboothaven, een mooie skyline view vanuit Kings Park, naar het strand of lekker naar het centrum van Fremantle.

Mijn scooter is helemaal opgeknapt, rijdt super en brengt mij overal naartoe voor zo'n 5 dollar per week. Amper iets dus! En nu zal de nieuwe au pair die in januari komt hem waarschijnlijk overnemen voor een mooi bedrag, zodat ik zelfs nog wat winst maak ook! Is weer goed geregeld lijkt mij zo!


Gisteren met twee meiden op pad gegaan, zij hadden een auto gehuurd en ik mocht aansluiten in ruil voor benzinekosten enzo. We zouden eerst naar de Pinnacles Desert gaan en daarna sandboarden in Lancelin. Nu waren we bij de Pinnacles Desert aangekomen, waar de tank echt helemaal leeg bleek te zijn. Wij dus bij mensen vragen of ze een jerrycan hadden, maar helaas. Bij de giftshop kwam de manager die toevallig naar een dorp moest voor wat afspraken en daarna weer terug zou komen. Wij dus met haar mee (na van een aantal mensen een preek gehad te hebben over dat het toch wel erg onverstandig is dit te laten gebeuren met een temperatuur van 40 graden) en daar een volle jerrycan gekocht en een duik in de zee genomen terwijl we op haar wachtten. Uitendelijk terug bij de auto, tank gevuld, Pinnacles Desert gezien (soort van woestijn met allemaal natuurlijke torens van rotsen) en door naar Lancelin. Daar sandboards gehaald, naar de duinen gereden en van een heel gaaf uitzicht genoten. Gelukkig had ik een capuchon en een sjaal, vind nu een dag later nog steeds overal zand. Was anders waarschijnlijk nog erger geweest haha. Helaas m'n hak flink opgehaald aan een rots, maar dat paste wel in het plaatje van de dag na die lege tank.
Op de terugweg kwamen we langs een nationaal park waar we maar even gingen kijken. Heel veel kangoeroes en koala's gezien en de nationale vogel van Australië, de Kookaburra! Daarna de dag afgesloten met een hele mooie skyline view van Perth.


Komende dagen wordt het waarschijnlijk wat rustig aan doen, gezien de temperaturen hier echt richting, en soms zelfs boven, de 40 graden gaan. Kerst vier ik bij Lisanne en Arifin en de jongens, NYE zal ik hard aan de bak gaan bij Metropolis. De feestdagen zal ik dus goed doorkomen. Daarna nog 3 weken werken en dan is het tijd om bij iemand aan te sluiten voor een roadtrip richting het Zuid-Oosten om meer van Australië te zien en lekker gaan kamperen, chillen, zo hier en daar werken, verder liften, noem maar op!
Mijn plan is om via de zuidkust naar de oostkust te gaan, richting de noordkust en uiteindelijk via een stuk door het midden terug naar Perth te gaan. Dit zal alles bij elkaar waarschijnlijk zo'n 8 maanden duren denk ik en dan door Indonesië!

Iedereen fijne feestdagen en geniet van het samenzijn!

  • 23 December 2015 - 07:28

    Saar:

    Hele hele fijne feestdagen knapperd

  • 23 December 2015 - 09:13

    Walter:

    Hoi Daan,
    Goed plan om weer verder te gaan.
    Hele fijne feestdagen.
    Groet......Walter

  • 23 December 2015 - 14:04

    Freek:

    Leuk! Ga door! Mooi! Goede lengte van verhaal

  • 23 December 2015 - 14:39

    Ans:

    Hee lieve Dan,

    fijn om te lezen dat je naast t werken ook leuke dingen doet, want je bent tenslotte toch op reis!
    Het zijn ook weer prachtige foto`s!!

    Geniet lekker met Lisanne Arifin en de kids van een fijne kerst, ik zal je missen, dikke knuffel, xxx

  • 23 December 2015 - 23:27

    Maria :

    Há Daan!
    Fijn weer wat van je te horen. Ik snap dat als je niet veel "bijzonders" meemaakt, je ook niet veel schrijft maar jammer vind ik dat wel. Tenslotte ben je toch ver weg en dat is anders dan in Nederland.;-)
    Mooie foto's en goed te horen dat je zo gesetteld bent.
    Jij ook fijne feestdagen en een mooi 2016!
    Liefs
    Maria

  • 23 Januari 2016 - 21:58

    Janneke:

    Ahhh deze had ik wel gelezen maar niet gereageerd, sorry!!!!

    Goede lengte inderdaad Freek, van het verhaal, ga zo door :D !!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 353
Totaal aantal bezoekers 28483

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 24 September 2020

Inge en Daan de wereld rond!

19 September 2015 - 19 Maart 2017

Een appel de wereld rond!

05 Juni 2013 - 04 Juni 2013

Een maand in Ghana

16 November 2012 - 25 November 2012

Curaçao

Landen bezocht: