Reiskriebels komen terug! - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Daan Appels - WaarBenJij.nu Reiskriebels komen terug! - Reisverslag uit Fremantle, Australië van Daan Appels - WaarBenJij.nu

Reiskriebels komen terug!

Blijf op de hoogte en volg Daan

10 Januari 2016 | Australië, Fremantle

Inmiddels zijn de feestdagen alweer lang verstreken.. Wat een aparte ervaring om de kerst grotendeels aan het strand te vieren met een temperatuurtje van 30+. Kerstavond hebben we gezellig met familie geborreld en gegeten en de dag daarop hebben we cadeautjes uitgepakt, zijn we naar het strand gegaan en weer lekker gegeten! Die nacht is Lisanne naar Nederland vertrokken met de kinderen voor 2 weken en bleven Arifin en ik hier achter. Wij hebben die 2 weken veel gesurft, veel gechilld (en lekker gegeten) aan het strand en ook erg hard gewerkt. Ik heb veel bij Metropolis en om het huis gewerkt, terwijl Reef samen met een vriend een en-suite heeft gebouwd in de master bedroom. Ook een hoop lol gehad met haren blonderen (het kan nog net haha) en een tattoeage zetten! Had een apparaat gekocht een flinke tijd terug en die is eindelijk gebruikt!

Was toch ook heel bijzonder om een aantal keer zo'n prachtige zonsondergang te zien, hoe snel dat "normaal" is geworden, maar hoe absurd bijzonder als het dan weer tot je doordringt dat dat helemaal niet zo normaal is. Weet niet goed hoe ik het moet verwoorden, maar denk dat de boodschap duidelijk is haha..
Tijdens NYE heb ik 's avonds gezellig met kennissen van Reef zitten kletsen rond het kampvuur en om half 12 begonnen met werken bij Metropolis waar een heel gave paintparty aan de gang was. Iedereen zeiknat en gekleurd van de verf, al goed aangeschoten en in een goede bui. Erg tof gewerkt, veel fooi binnengehaald en dubbelbetaald gekregen! Om middernacht als bartenders natuurlijk flink wat shotjes gedronken en daarna volle bak verder knallen! Om 7 uur waren we eindelijk klaar, om half 8 in bed en om 9 uur er weer uit voor een Nieuwjaarsduik die ik hier had opgezet. Zo brak als wat richting het strand, daar wat Nederlanders gevonden (opkomst was helaas niet zo groot zo vroeg haha), nieuwjaarsduik gehad en even bijgekletst. Vervolgens om 3 uur 's middags blijkbaar in slaap gevallen op bed, had ik niet eens door, en de volgende ochtend om 8 uur wakker geworden. Zal het nodig gehad hebben haha!

Eergister heb ik de 3 mensen ontmoet waarmee ik de 22e op roadtrip zal gaan, een Canadees meisje, een Tsjechische jongen en een Nederlands meisje. Was al erg gezellig en we hebben allemaal redelijk dezelfde plannen en mindset, dus dat belooft wat voor de komende tijd. We zullen eerst naar het zuiden gaan om vervolgens zoveel mogelijk langs de zuidkust te rijden naar het oosten om langs de oostkust weer omhoog te gaan.. Dat is al over 10 dagen, nog maar 6 dagen werken als au-pair en nog maar 1 nachtje werken als bartender, al m'n spullen uitzoeken (je verzamelt stiekem toch best veel als je 3 maanden op één plek zit en werkt) en vooral heel veel genieten van de reiskriebels die weer helemaal op komen zetten. Want dat heb ik ook wel gemerkt, na zo'n tijd werken en wonen op één plek ga je terug in je comfort-zone, je verliest de reiskriebels en het reisgevoel. Vraag me af of dit voor anderen herkenbaar is!
Ik vind het een heel positief iets, je settelt je voor even, voelt je weer ergens even helemaal thuis en dan vervolgens pak je de hele voorpret van het reizen weer op en stoom je jezelf klaar om weer verder te gaan. Genieten van alle aspecten dus!

Wat ik bij andere reizigers altijd erg leuk vond, was het luisteren naar muziek waar zij naar luisterden. Dit omdat muziek voor mij belangrijk is en ook omdat je dan misschien wat van die sfeer kan delen etc.
Vandaar dat ik dacht: laat ik ook maar eens vermelden naar wat voor muziek ik nu luister! Hier dus een aantal voorbeelden:

Harold van Lennep - Liberation
Duke Dumont - I got U
Mark Lower - Bad boys cry
Nu - MAN O TO
Nu - All that sound
Nu - Earth
Nu - Kleiner Prinz
En een heleboel meer van Nu!

Ben benieuwd wat anderen ervan vinden! Tot de volgende keer, waarschijnlijk niet meer in Fremantle maar ergens onderweg!

  • 12 Januari 2016 - 09:33

    Ans:

    Tof Daan, fijn dat je met een groepje berder trekt! Zal ook weer van alles langskomen en is ook weer een heel aan gaan. Nieuwe mensen, nieuwe dingen, je kunt er alleen maar van keren en hopelijk heel erg genieten!!! Want het is een prachtige route die jullie gaan.
    Het is ook weer afscheid nemen van de mensen en de plek die jouw thuis is geweest voor die paar maanden, ook heel bijzonder om aan de andere kant van de wereld te vinden en te krijgen!!!!!
    Geniet lekker van de voorpret en ik hoor graag alle dingen die je weer mee gaat maken!!!!!!
    Dikke knuffel mam.

  • 18 Januari 2016 - 18:10

    Maria Fonken:

    ij lukt



  • 18 Januari 2016 - 18:32

    Maria Fonken:

    beste daan
    gewelddig zo om te reizen geniet met volle teugen daan
    ik ben echt jaloers op jou
    dat je het allemaal de kans ervoor krijgt
    ik had eigelijk 50 jaar later geboren moeten worden
    maar ik gun het je wel hoor
    heel veel genieten van alles en de natuur
    kijkzo nu en dan naar de maan dat is het enige
    punt dat we contact hebben
    veel liefs maria of oma

  • 23 Januari 2016 - 21:55

    Janneke:

    Ohhhh wat heeeeerlijk die zonsondergang of opgang, prachtig zeg!!
    En die tattoo... oh. my. god.

    Wat leuk dat je met een groepje gaat! Je bent nu onderweg, leuk zeg. Ben benieuwd wat je allemaal weer gaat meemaken!
    En wat gezellig dat er nu een langer verhaaltje is. Ik heb m blijkbaar gemist, maar gelukkig nu weer up to date :)
    Wow wat heerlijk je hebt echt zo lang geslapen!

    Tof zeg dat je drie maanden bij Reef en Lisanne bent geweest en mocht zijn, natuurlijk ook om te werken, maar toch heel bijzonder! Leuk om te lezen dat je het ook met Reef zo leuk hebt gehad :D

    Ik ga gauw kijken of ik nog meer verhaaltjes heb gemist! Dag lieverd xxxxxx !!!!

  • 25 Januari 2016 - 12:32

    Joop:

    Wat heerlijk Daan het vooruitzicht van weer reizen !

    Dan ga je via Adelaide richting Melbourne ?

    Ik zat een paar maanden in Melbourne, als je iets wilt weten, let me know


    en ja het is ook fijn wat langere tijd ergens te zijn, te settelen
    Je weet nu wat er leeft in en rondom Perth
    Dat heb je niet als je na een paar dagen weer doorreist '

    Klinkt super alles bij elkaar Daan, toffe foto's ook
    Je ziet er goed uit !

    geniet ze ; )


  • 28 Januari 2016 - 14:10

    Freek:

    Lekker daanmans ga zo door!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 28502

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 24 September 2020

Inge en Daan de wereld rond!

19 September 2015 - 19 Maart 2017

Een appel de wereld rond!

05 Juni 2013 - 04 Juni 2013

Een maand in Ghana

16 November 2012 - 25 November 2012

Curaçao

Landen bezocht: