Avoiding crocs; detour of 1000km - Reisverslag uit Darwin, Australië van Daan Appels - WaarBenJij.nu Avoiding crocs; detour of 1000km - Reisverslag uit Darwin, Australië van Daan Appels - WaarBenJij.nu

Avoiding crocs; detour of 1000km

Blijf op de hoogte en volg Daan

11 April 2016 | Australië, Darwin

Maand geleden zat ik nog in Margaret River, overdag lekker warm, 's avonds een lange broek en een trui aan. Omringd door vrienden, veel chillsessies gehad en veel op zoek geweest naar werk. Ik heb zo nu en dan een dagje ergens gewerkt, maar kreeg helaas geen vaste baan gevonden.

Toen 2 Nederlanders mij vertelden over het idee om naar Darwin te gaan omdat daar veel meer werk te vinden was, was de keuze dan ook snel gemaakt. Afscheid genomen van hele bijzondere mensen daar, een relocation campervan (eentje die ze in Perth hadden en in Darwin nodig hadden, die je dus goedkoop die kant op kon rijden) geboekt en alles ingepakt. We hebben nog een leuk avontuur gehad met mijn auto die niet geregistreerd was, we werden langs de kant gezet toen we van Margaret River naar Perth reden (zo'n 3 uur rijden) na een half uur rijden. Daar kregen we gelukkig alleen een waarschuwing en hebben we met een koper geregeld dat hij hem gratis kwam ophalen in ruil voor een lift naar Perth. Toch nog goed geregeld dus!

De roadtrip was super gaaf, ontzettend veel gereden, ontzettend veel gezien en ontzettend veel meegemaakt. Het begon al met een van de eerste avonden dat er een kangoeroe super hard in de auto rende terwijl we aan het rijden waren. Gelukkig was alles in orde met auto en kangoeroe! Daarna zijn we door prachtige landschappen gereden, veel lol gehad tijdens het rijden en vooral 's nachts ontzettend veel wildlife gezien zoals slangen, hagedissen, kangoeroe's, walibi's, uilen, sprinkhanenplagen, etc. Ook 's nachts prachtig onweer om ons heen gehad terwijl we door de bergen reden en zo nu en dan ook schitterende sterrenhemels.

Nadat we 500km op een mooie weg hadden gereden, kwamen we een bosbrand tegen. Bij het volgende dorpje aangegeven, toen we ook gelijk te horen kregen dat we niet door konden rijden. Blijkbaar was de weg zo'n 200km verderop zo heftig overspoeld, dat deze 2 meter onder water staat met krokodillen die er in zwemden. Wij konden dus niet verder (in al die 700 kilometer ook geen afslag) dat we terug moesten rijden en een andere afslag moesten nemen. Wij dus goed balend omgedraaid en teruggereden, toen we 's avonds ineens weer een overspoeld stuk tegenkwamen die we nog niet hadden gezien. Wij wisten niet hoe diep en durfden ook niet zomaar het water in, nog heel spannend om daar dan midden in de nacht doorheen te moeten rijden en maar kijken of je de overkant fatsoenlijk haalt. Gelukkig helemaal goed gekomen en met een flinke adrenalinekick de rest van de kilometers gemaakt.

Hier aangekomen flink naar werk gezocht, wat ik na 2 dagen had. Eerste dag gewerkt en netjes betaald gekregen (werkte zwart dus zou iedere dag gewoon betaald krijgen) en de 2e dag zei hij dat ie het geld later die dag zou brengen. Na er 3 dagen lang intensief achteraan gegaan te zijn, naar zijn huis gegaan waar hij een dikke ruzie begon. Flinke klap gekregen en een zware houten la naar m'n kop gesmeten gekregen die ik gelukkig nog net op tijd kon opvangen met mijn arm... Politie kwam en die zeiden dat ik maar beter bij hem weg moest blijven omdat hij bekend stond als gevaarlijk bij de politie. Helaas dus geen salaris en nu weer hard verder op zoek naar werk. Morgen krijg ik reacties van wat organisaties, dus morgen hopelijk beter nieuws!!

Foto's staan op mijn facebook, kijk op facebook.nl/dappels! Tot gauw en een hele dikke knuffel (mis iedereen in Nederland en de vrienden van onderweg stiekem toch veel!)

• 11 April 2016 - 17:51

Saar:

Blijf je wel heel? Met ledematen enz. Niet meer naar duistere types toe gaan svp. Wel een minpuntje dan zo. Gewerkt voor niks. Wel vet dat je zoveel dingen meemaakt en ziet daar! Hier wordt je ook zeker gemist. Nu de eerste mooie dagen beginnen hier weer gingen we vd week weer naar de speeltuin, waar James ineens out of the blue vroeg.. Waar is Daan eigenlijk? Is Daan thuis? Zullen we even kijken?

Kom het niet supergoed uitleggen want hij begreep er maar weinig van. Maar iig niet uit het oog uit het hart.

Love you!

X

• 11 April 2016 - 21:54

Freek:

Pffoeeei daanmans wat een avonturen weer!

• 12 April 2016 - 05:22

Lisanne:

Jezus Daan wat een verhaal daar in Darwin doe voorzichtig!

• 12 April 2016 - 09:04

Bart:

We miss you too Daan!

• 13 April 2016 - 19:38

Ilse:

Wat gaaf weer om te lezen wat je allemaal meemaakt. Ook wel spannend zo te lezen.
    Blijf lekker genieten en fijn dat je werk gevonden hebt.

• 17 April 2016 - 22:12

Maria :

Hey Lieve Daan

Fijn weer wat van je te horen!
    Jeetje man het is echt een totaal andere wereld als ik het zo lees. Mooi hoor al die avonturen! Okay dat laatste met die gek is dan wel wat minder maar goed die heb je overal. Gelukkig is het goed afgelopen Daan!
    Jammer dat je foto's alleen op Facebook staan.....dat heb ik niet. :-( Zet je er hier zo ook eens een paar op?
    Ik duim voor je voor werk!
    Dikke kus!