Proposing in Pangandaran - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daan Appels - WaarBenJij.nu Proposing in Pangandaran - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Daan Appels - WaarBenJij.nu

Proposing in Pangandaran

Blijf op de hoogte en volg Daan

08 Augustus 2016 | Thailand, Bangkok

Sorry to let you guys wait, is alweer even geleden maar heb dan ook een super toffe tijd gehad afgelopen 2 à 3 weken.
De meditatie heb ik welgeteld 4 dagen volgehouden, na deze 4 dagen werd ik compleet gek van het niet sociaal mogen doen tegen anderen, door het hek om de compound de vrijheid te zien, etc. Wel de principes van het mediteren geleerd en ook tot wat mooie inzichten gekomen, dus ik heb mijn doel sowieso wel bereikt.
Daarna weer terug naar Bogor, waar het hostel al helemaal vol zat maar ik gelukkig gratis op de bank mocht slapen. Ook 2 Nederlanders leren kennen in dat hostel, waar ik de dag daarna mee op pad ben geweest en samen naar de film ben geweest. Ook erg leuk om dat eens in Indonesië gedaan te hebben. Vervolgens zijn we samen naar Bandung gegaan waar zij bij kennissen zaten en ik in een hostel. Heel chill met zwembadje, waar zij de eerste dag mee kwamen chillen en lekker helemaal niks gedaan hebben. De dag daarna zouden we weer een dagje gaan chillen, maar toen ik hen zag bij de supermarkt waar we zouden meeten, kwamen zij uit een luxe auto. Ik geen idee wat er aan de hand was, vertelden ze mij dat ze onderweg naar het hostel door iemand waren aangesproken die ons graag wilde meenemen naar de plekjes die wij toch al wilden zien. Hij had namelijk vakantie, ging in zijn eentje die plekken bezoeken maar vond het leuker om gezelschap te hebben. Ik gelijk mee ingestapt en een super chille dag gehad bij een vulkaan en hotsprings, we mochten dan ook niks betalen hehe..
De volgende dag gingen we naar een vulkanisch meer met prachtige kleuren en theeplantages. Prachtig om al dat groen te zien en de vormen die ze erin maken. Erg gave dagen gehad, veel lol gehad en mooie omgevingen gezien.
Na weer een verschrikkelijke nacht met muggen die me de hele tijd wakker hielden, gingen de twee Nederlanders en ik een dagje shoppen, wat aan de ene kant heel leuk was maar je voelt je dan ook wel overdreven rijk als je met 4 tassen ongeveer in de hand rondloopt. Nog nooit eerder gedaan en ik vraag me ook af of ik dat nog vaker zal doen..

Na het shoppen hebben we nog een dagje aan het zwembad gehad en toen allemaal een dag voor onszelf gehad, is dan stiekem ook weleens fijn. En dat was het weer voor Bandung, op naar Pangandaran wat toch echt wel de tofste plek van Indonesië was voor mij (Janneke, nogmaals echt heel erg bedankt voor de tip). Marc en Jefry (de 2 Nederlanders) pakten de trein waar ik de bus pakte om de kosten te drukken. Erg blij dat ik dat gedaan heb, want daar aan de praat geraakt met 2 Nederlandse meiden en een hartstikke gezellige busrit heb gehad. Zij zaten in een ander hostel, dus die avond spraken we af bij een restaurantje aan het strand waar we super lekker aten aan de zee (zeg ik even alsof het de normaalste zaak ter wereld is) en nog lekker een potje poolen. Als uit de hand gelopen grap heb ik Adriënne (1 van de Nederlandse meiden) ten huwelijk gevraagd met een zelfgemaakte ring en ze zei ja!!!! Niet helemaal officieel, maar toch... (ja Adriënne, ik zet het gewoon in m'n blog haha!). Die avond met z'n allen, Marc, Jefry, Michelle, Adriënne en 2 Zwitserse jongens waar ik in Bandung mee in de kamer lag maar nooit echt met elkaar hadden gesproken, nog wezen skinnydippen in het strand maar daar waren we snel klaar mee gezien er een gigantisch sterke stroming zee inwaards stond. Na een korte nacht lekker een hele dag gehad aan het mooie strand van Pangandaran met zwart zand en hoge golven, fijn gechilld met z'n allen en absoluut niks gedaan anders dan beetje klooien in de zee. Om middernacht was ik jarig en nog even goed gevierd met z'n allen. Ook erg leuk om toen al van sommige mensen een berichtje te krijgen. Na een nog kortere nacht dan daarvoor zijn we met een flinke groep Nederlanders en de 2 Zwitserse mafkezen naar een Green Canyon gegaan om daar te gaan bodyraften (raften in wildwater maar dan met je lichaam ipv met een boot), rotsklimmen/-springen en een mooie scooterrit.
Heel vermoeiend maar echt super gaaf, perfect voor een verjaardag. Flinke adrenalinekicks gehad en toch wel weer een beetje m'n grens overgegaan gezien ik van hoogtes springen steeds minder chill begon te vinden. Eenmaal thuis was de rest een dutje gaan doen, zodat ik even tijd had om contact te hebben met het thuisfront. M'n eerste keer jarig zijn in het buitenland, stiekem toch best bijzonder. Heb nu zo'n beetje alle belangrijke dagen van een jaar in het buitenland gehad!
Na nog een dag hebben rond gereden op een scooter om de omgeving te verkennen, was het tijd om afscheid te nemen van iedereen. Zij gingen samen door naar Jogjakarta, dus dat was voor mij weer even slikken. Nog steeds zo bijzonder om te merken wat voor een hechte band en vriendschap je dan kan opbouwen in een weekje samen zijn, blijf me erover verbazen en blijf ervan genieten. Ik had nog een heel chill dagje aan het strand alleen voordat ik met de bus naar Jakarta vertrok om mijn laatste avond in Indonesië te hebben, voordat ik weer verder ging naar het volgende land.
Daar zit ik nu dit blog te typen, gisterenochtend aangekomen in Bangkok en na wat rond te lopen alweer heeeeeerlijk genoten van een goed(kop)e massage. Aangezien Bangkok niet heel veel aan is, een grote stad met super veel blanken die hier komen om te feesten, is het nu in principe wachten tot Anne morgenochtend hier landt om dan echt door Thailand te gaan reizen.

  • 08 Augustus 2016 - 13:14

    Maria :

    Haaaaaa Die Daan!!
    Jonguh! !!!! Wat een verhalen !!!! Roept bij mij ook sentiment op van toen ik 23 was en in Indonesië. Weliswaar niet van die adrenaline verhogende dingen gedaan maar toe ook een super tijd gehad.
    leuk zo'n uitgebreid verslag Daan. Te lezen dat je je prima redt en het zo naar je zin hebt.
    Heel veel plezier net Anne in Thailand. Echt bijzonder dat jullie elkaar treffen.
    Liefs en een kus.
    Maria

  • 08 Augustus 2016 - 13:14

    Maria :

    Haaaaaa Die Daan!!
    Jonguh! !!!! Wat een verhalen !!!! Roept bij mij ook sentiment op van toen ik 23 was en in Indonesië. Weliswaar niet van die adrenaline verhogende dingen gedaan maar toe ook een super tijd gehad.
    leuk zo'n uitgebreid verslag Daan. Te lezen dat je je prima redt en het zo naar je zin hebt.
    Heel veel plezier net Anne in Thailand. Echt bijzonder dat jullie elkaar treffen.
    Liefs en een kus.
    Maria

  • 08 Augustus 2016 - 13:46

    Ans:

    Hee Daneman,
    Tja, wel jou gemist hoor, op je verjaardag!! Maar fijn om te horen en lezen dat je het zo naar je zin hebt!! Helemaal super. Geniet er nog lekker van, ook samen met Anne.
    Al enig idee wat na Thailand???
    Dikke knuffel xxx

  • 08 Augustus 2016 - 13:47

    Freek:

    Mooie verhalen daan, mooie verhalen.

  • 09 Augustus 2016 - 21:36

    Helen :

    Lieve Daan,

    Te weinig gereageerd maar echt wel je verslagen gelezen.
    Ik geniet met je mee
    Heel veel plezier samen met ons Anne in Thailand
    XXX

    Liefs,Helen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 655
Totaal aantal bezoekers 28494

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 24 September 2020

Inge en Daan de wereld rond!

19 September 2015 - 19 Maart 2017

Een appel de wereld rond!

05 Juni 2013 - 04 Juni 2013

Een maand in Ghana

16 November 2012 - 25 November 2012

Curaçao

Landen bezocht: