Travelbuddy for Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Daan Appels - WaarBenJij.nu Travelbuddy for Thailand - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Daan Appels - WaarBenJij.nu

Travelbuddy for Thailand

Blijf op de hoogte en volg Daan

28 Augustus 2016 | Thailand, Koh Tao

Zo, het laatste weekje Thailand is alweer ingegaan voor Anne en mij. Anne zal 2 september terug naar Nederland vliegen, waarna ik een dag later door zal vliegen naar Cambodia. We hebben er nu al 3 weken samen op zitten, die erg goed zijn bevallen. Uiteraard even wennen aan elkaar en het feit dat we samen gingen reizen. Het was namelijk alweer bijna een jaar geleden dat we elkaar hebben gezien en ik ben blijkbaar aardig veranderd in deze tijd.

We begonnen in Bangkok om daar samen 2 dagen de tempels te bezoeken, lekker te chillen, wennen aan het Thaise leven en eten en plannen te maken voor de verdere trip. Bangkok was voor mij te druk, te groots en te Westers, waardoor ik het dan ook helemaal niet erg vond om na een tijdje de bus te pakken richting Chiang Mai. Dit voelde al een stuk kleiner aan en was erg gezellig. Het is nog steeds een aardig grote stad, maar wel al een stuk minder toeristisch, gezelliger, knusser, etc. Hier aangekomen kwam ik op het geweldige idee m'n tatoeage op m'n arm uit te breiden, 5 uur later kon ik dan ook weer beginnen met genezingsproces van smeren en schoon houden. Nog heerlijk gegeten bij een Nederlands hostel en na 11 maanden eindelijk weer m'n frikandelletje en frietje speciaal naar binnen geschoven. Jezus wat is dat dan genieten haha, hoe stom zoiets ook is! Die dag op tijd naar bed gegaan, want dat reizen met de bus 's nachts hakt er toch wel in qua energie. De dag daarna was Eva, een Zwitsers meisje die ik in Bangkok had ontmoet, aangekomen om bij ons aan te sluiten voor een aantal dagen. Samen met haar en Anne zijn we een scootertje gaan huren en rond gaan rijden door de prachtige omgeving van Chiang Mai. Uitgekomen bij een watervalletje waar we even hebben gechilld en toen door naar de Tiger Kingdom, welke bekend staat om de goede verzorging en behandeling van de tijgers en absoluut niet gedrogeerd worden of iets dergelijks. Heel tof om te zien hoe de tijgers, zo groot als ze zijn, met elkaar spelen en toch nog redelijk voorzichtig en gecontroleerd zijn. 's Avonds zijn we weer scooters terug gaan brengen en bij een avondmarkt gaan shoppen, heerlijk gaan eten en hebben we nog een drankje gedaan bij een hele vette live band die allemaal oude rock-nummers speelden.
's Ochtends weer vroeg op, want het was tijd voor een echte Thaise kookcursus. Heel gaaf om te zien waar de locals hun producten halen, wat ze in hun eigen tuin verbouwden en daarna ermee aan de slag te gaan om het volgende te leren maken: echte Thaise loempia's, pittige kip/mintsalade, groene curry, pittige (zelfs de Thaise kookdocent vond hem net wat te pittig) garnalensoep en mango met kleefrijst. Hartstikke leuke mensen, hartstikke lekker eten en gevulde buikjes, goede dag gehad dus! Die avond weer naar de avondmarkt geweest en de zondagsmarkt en toen was het de dag daarna alweer tijd voor ons om door te gaan naar Pai en voor Eva om terug te gaan naar Zwitserland.
Na een slingerweg waar je bang van wordt, aangekomen in het Thaise hippie-dorp middenin de bergen. Hartstikke mooie plek! Hier hebben we een paar dagen met Marlo opgetrokken, super chille Nederlandse jongen die bijna net zo gek was als ik. Op de scooters zijn we onderweg geweest naar watervallen, een canyon waar je doorheen kon trekken over paden die een halve meter breed waren met aan beide kanten kliffen van wel 20 meter diep, de foodmarket waar ik met 3 mensen achterop naartoe ben gereden (ging goed, maar daar is ook alles mee gezegd), hotsprings die warmer waren dan de buitenlucht die dan ook niet zo heel erg warm was en verder hebben we de scooters lekker laten staan om in het hostel zelf te chillen. Super mooie plek met uitzicht over het dal in de bergen, een zwembadje, 's avonds activiteiten zoals beerpong (waarbij ik samen met een Australiër een hoop mensen heb laten drinken), vuurshows, circus- en yogalessen, etc.
Met een goed brak hoofd zijn we vervolgens aan de reis riching het zuiden naar Phuket begonnen die in totaal zo'n 30 uur duurde. In Phuket op tijd naar bed om de volgende dag wat bij het strand te chillen, terwijl Anne een dagje heeft gehad met olifanten, slangen en apen. Op naar Koh Phi Phi de dag daarna om die toch ook maar gezien te hebben en een flink feestje te vieren en vervolgens heerlijk bijgekomen op Koh Pha Ngan aan het strand. Daar hadden we een scootertje om het eiland rond te rijden, mooie strandjes op te zoeken waar we echt heerlijk gerelaxed hebben, allebei voor het eerst een jetski bestuurd hebben en ik 2 dagen volle bak beachvolleybal heb gespeeld. Erg lekker om eindelijk weer iets van sport te doen, merkte dat ik dat stiekem best wel gemist heb.
Gisteren zijn we aangekomen op Koh Tao waar we de eerste nacht bij een supervette snorkelplek hebben doorgebracht en vanmorgen dan ook prachtige vissen en roggen hebben gespot en nu iets meer in de beschaving zitten. Nu zullen we nog een paar dagen aan het strand doorbrengen en dan is het alweer tijd om naar Bangkok te gaan om vanaf daar het land te verlaten.

Sawadee krap, oftewel houdoe!

• 28 Augustus 2016 - 11:51

Saar:

Leuk om te horen dat het zo goed gaat! Geniet van je avontuur stuk!

x

• 28 Augustus 2016 - 12:13

Maria :

Ha lieve Daan
    wat een avonturen weer. Fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebben en dat het goed gaat tussen jullie. Inderdaad altijd toch even afwachten. Anne wil nog niet naar huis zegt ze hahaha raar hoor!

• 28 Augustus 2016 - 12:16

Maria :

Hee er wordt maar de helft van mijn reactie weergegeven.....
    ik schreef verder nog: veel plezier in Cambodja straks en een dikke kus

• 29 Augustus 2016 - 12:38

Janneke:

Hee lieve Daan,
    wat leuk om je weer te lezen!!!
    Heerlijk al die reisverhalen :)
    Geniet ervan lieverd! Bijna een jaar al tering hee...
    xxxxx

• 29 Augustus 2016 - 15:36

Freek:

Sawadi crap!

• 31 Augustus 2016 - 14:27

Michel:

Mooie ervaringen Daan en ook Anne waarbij we wel stiekem jaloers op zijn. Kom veilig maar weer richting huis Anne, Daan jouw avonturen zijn superrr. gr Michel en Helen