Money money money - Reisverslag uit Timber Creek, Australië van Daan Appels - WaarBenJij.nu Money money money - Reisverslag uit Timber Creek, Australië van Daan Appels - WaarBenJij.nu

Money money money

Blijf op de hoogte en volg Daan

17 Mei 2016 | Australië, Timber Creek

Deze update wordt geschreven vanuit de absolute middle of nowhere. Ik zit in het midden van 500km van helemaal niks! Maar, ik zal beginnen bij het begin. Na mijn laatste reisverslag zijn Jip, Jesse en ik (2 Nederlandse vrienden die ik in Margaret River heb leren kennen en met wie ik naar Darwin gereden ben) een weekend weg geweest. Jesse zijn ouders hadden voor ons een autootje gehuurd voor een weekend om de omgeving van Darwin te verkennen. Auto opgehaald en daarna gelijk naar springende krokodillen gereden. Deze worden vanuit een boot gevoerd met een stuk vlees aan een touw, waarbij ze springen om het stuk vlees te kunnen grijpen. Erg gaaf om ze van zo dichtbij in het wild te zien. Daarna door gereden naar een Franse vriendin die iets verderop woonde om daar even bij te kletsen en te blijven slapen.
Volgende dag doorgereden naar een grot waar we allerlei soorten dieren en mooie gesteenten zagen, om vervolgens naar een prachtige plek te rijden. Hiervoor moest je een uur een berg op lopen om ineens bij een schitterende waterval met allerlei poeltjes aan te komen. Hier zijn we gaan zwemmen, klimmen en rotsduiken, toch een kleine overwinning voor mezelf... Merkte wel dat ik er een paar jaar geleden wat minder moeite mee had dat soort dingen te doen (niet dat ik nu al zo oud ben, maar toch). Daarna gaan wildkamperen in een nationaal park om hier de volgende dag weer allerlei watervallen te bezoeken en weer te gaan rotsduiken en dergelijke. Ook nog een schitterende wandeling gehad door een subtropisch regenwoud, allerlei vleermuizen, gigantische spinnen, mooie vlinders, krokodil en planten gezien.

Na dit weekend afscheid genomen van m'n Nederlandse vrienden en gelift naar de plek waar ik nu werk. Had verwacht dit in een dag te kunnen doen, maar de eerste dag maar 300 kilometer verder geraakt en de tweede dag helaas uiteindelijk de bus moeten pakken voor de laatste 250 kilometer. Hier aangekomen al meteen kunnen genieten van een warm welkom in een prachtige omgeving. Een eigen bed in een eigen kamer (was alweer bijna 3 maanden geleden), iedere avond staat een bord eten klaar, in de achtertuin is een kreek met 8 krokodillen die 's avonds om 5 uur gevoerd worden samen met de buizerds, een zwembad in de achtertuin en mooie omgeving om het roadhouse in (staat dan ook in de Kimberley's, een beroemd gebied voor z'n ruige schoonheid in Australië). Ik werk hier zo'n 13 dagen per 2 weken en vaak is die 14e dag nog zo'n 2 uur werken. Gemiddeld 8,5 uur per dag werken en bijna niks om het aan uit te kunnen geven, dus dat is flink sparen zodat ik in juli verder kan naar Azië!

Foto's kunnen helaas alleen op Facebook vanwege de internetverbinding hier. Heb je geen Facebook; iemand anders vast wel!

  • 17 Mei 2016 - 10:35

    Ans:

    Nou super Daan en the middle of nowhere is ook echt the middle of nowhere. Knap hoor, een hele ervaring weer in je rugzak!!
    Hoop dat je het in je vrije tijd toch ook wel naar je zin hebt!!
    Spaar ze en een hele dikke kus mam

  • 17 Mei 2016 - 10:39

    Maria :

    Hey lieve Daan.
    Fijn weer wat van je te horen en een idee te krijgen van al jouw avonturen en te lezen dat het je goed gaat!
    Vanwaar die krokodillen in de achtertuin van t roadhouse? Eten ze daar krokodillenvlees ofzo?
    Fijn dat je nu kan sparen zodat je naar Azië kan gaan. Alvast heel veel plezier daar met Anne in Thailand.
    Gister was ik bij Walter en Ans. Er wordt daar goed gebouwd! Ik hoorde dat je allerlei tattoos hebt nou dan moet ik eens bij Anne op Facebook gaan kijken om ze te zien

  • 17 Mei 2016 - 10:40

    Maria :

    Met een dikke kus Daan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 28493

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 24 September 2020

Inge en Daan de wereld rond!

19 September 2015 - 19 Maart 2017

Een appel de wereld rond!

05 Juni 2013 - 04 Juni 2013

Een maand in Ghana

16 November 2012 - 25 November 2012

Curaçao

Landen bezocht: