Turtles, monkeys and of course: the toilet - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Daan Appels - WaarBenJij.nu Turtles, monkeys and of course: the toilet - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Daan Appels - WaarBenJij.nu

Turtles, monkeys and of course: the toilet

Blijf op de hoogte en volg Daan

29 Juni 2016 | Indonesië, Kuta

Ik zit nu al zo'n 2 weken in Indonesië, een prachtig land met veel schoon. In het begin was het zoals verwacht weer even flink wennen aan het land, de cultuur, de manier waarop je hier de zaakjes moet regelen en vooral ook wat reizen hier van je vraagt. Want elk land vraagt toch weer een andere mindset van je... Het is lastig uit te leggen, heb inmiddels al zo'n 5 keer geprobeerd te typen wat de verschillen zijn, maar dat is bijna niet te doen. Ik laat het dan ook aan je eigen ervaring over die je hebt of gaat krijgen om dit in te vullen. In de plaats daarvan ga ik ook gewoon weer lekker typen wat ik heb gedaan en daar zul je het maar mee moeten doen hehe..

De eerste dag ben ik lekker gaan rondwandelen door Kuta (Bali) en net nadat ik een winkel uitloop, loop ik bijna iemand tegen het lijf. Voordat ik de kans krijg me te verontschuldigen zoals een net-opgevoede jongen dat doet (bedankt mam!), zie ik wie het is: een vriendin die ik in Margaret River in Australië heb ontmoet en wiens hand ik nog moest vasthouden toen ze daar een paar hechtingen in haar hoofd kreeg. Super verbaasd allebei over het stomme toeval, we wisten niet eens van elkaar dat we in Bali zaten... Samen gaan rondlopen tot we het idee kregen om een gezamenlijke vriendin van ons die wij ook in Margaret River hebben leren kennen eens op te zoeken. Zij zat namelijk maar een aantal straten verderop. Hartstikke leuke verrassing, even goed herinneringen opgehaald en bijgekletst en toen was het alweer tijd om te gaan slapen. De dag daarna ben ik op de boot gestapt om naar Gili Air te gaan. Er zijn 3 Gili eilanden, Gili Trawangan het feesteiland en Gili Air en Meno de rustige relax-eilanden. Aangekomen bij Gili Air besloot ik toch te blijven zitten om door te gaan naar Gili T, geen idee waarom, maar ik deed het...

Aangekomen op Gili T een hostel gevonden, lekker goedkoop, privé kamer en badkamer, ontbijt inbegrepen, dikke prima dus! Hier m'n eerste dagje echt lekker alleen gehad sinds ik begonnen ben met reizen, best raar gezien ik al zo'n 9 maanden verder ben. Kan je nagaan hoe makkelijk je mensen ontmoet en samen optrekt. Beetje op het strand gaan chillen, maar merkte ook dat ik hier na een uur alweer klaar mee ben omdat ik me echt stierlijk ga zitten te vervelen. En ik had nog wel het plan een week lang met m'n kont in het zand te zitten en hem er niet meer uit te halen om even echt tot rust te komen. De dag daarna een snorkeltrip gedaan, meteen met een Brits meisje aan de praat geraakt en tijdens het snorkelen ook prachtige vissen en zeeschildpadden gezien! De dagen daarna rond het eiland gefietst met het Britse meisje en haar vriend (geen motorvoertuigen toegestaan op het eiland, dus enkel fietsen en paardenkarren te vinden daar), 's avonds gewoon lekker gechilld en de laatste avond een speciaal feestje gehad!

De laatste dag namen we afscheid van elkaar, pakte ik de boot naar Lombok en ben daar na een avond van hostel gewisseld. Zat in een veel te duur, aftands hostel waar als inbegrepen ontbijt je een snee toast kreeg met koffie. Hartstikke lekker, maar zo kan ik het ook! Naar een goedkoper heel chill hosteltje gegaan, scootertje gehuurd en flink rond Lombok gaan rijden. Wilde een waterval opzoeken, hier 2,5 uur voor gereden in de stromende regen om bovenaan de waterval uit te komen. Vanaf hier was een glibberig steil pad door de "jungle" naar beneden, welke ik weleens ging uitproberen in m'n eentje. Na 4 keer op m'n kont te zijn gevallen en de 5e keer bijna naar beneden de afgrond in viel, ben ik toch maar omgedraaid. Iets te tricky vond ik dit om, zonder dat iemand wistt waar ik was, te gaan doen. Als ik naar beneden viel dan was ik aardig de sjaak...
Dus reed ik de 2,5 uur weer terug met geen waterval te hebben gezien, maar wel gehoord!! Dat was al meer dan helemaal geen waterval zal ik maar denken. Hierna nog 2 dagen met een Nederlandse jongen rondgereden en rondgehangen en toen ben ik om de een of andere reden weer op de boot gestapt terug naar Bali. Toen ik op de boot zat van Lombok naar Bali snapte ik al niet goed waarom ik nu al terug ging, was nog genoeg te zien en beleven op Lombok, maar de keuze was gemaakt en het begin van de reis ook.

Eenmaal op Bali naar een super cheap hostel gegaan, van waaruit ik met de scooter naar Ubud (een toeristisch mooi dorpje met monkey forest ernaast), naar de rijstvelden en naar tempeltjes ben geweest. Erg leuk om hier rond te rijden, maar ook eeeeerg vermoeiend. Veel gezien, veel gedaan en toen werd ik ziek. Overdag voelde ik me helemaal prima maar rond etenstijd begon ik een gigantische hoofdpijn te krijgen en buikkramp te krijgen. Die avond nog goede koorts bijgekomen, welke na die avond al wel zo goed als weg is. Maar sinds die avond eigenlijk alleen nog maar in het hostel, af en toe even weg maar kan niet echt langer dan een uur wegblijven en vooral heel veel op het toilet. Het is goed voor de lijn, de Australische kilo's gaan er alweer best rap vanaf, en het gaat al wel een stuk beter dan 4 dagen geleden. Dus fingers crossed dat het snel beter gaat!

Ik blijf nog een weekje op Kuta waarschijnlijk, Japie (de Hollander van Lombok) komt morgen ook deze kant op zodat we samen kunnen uitzieken, daarna door naar Yogyakarta om daar 2 weken door te brengen, dan door naar Jakarta om, als ik geaccepteerd word, de Vipassana te doen en daarna nog een weekje voor ik naar Thailand ga.

Foto's zijn weer op Facebook te vinden ;)

  • 29 Juni 2016 - 07:16

    Elke:

    He getverderrie Daan wat naar!!! Het ziek zijn dan he

  • 29 Juni 2016 - 07:17

    Elke:

    Dat was maar m'n halve berichtje, raarrrrr!
    Beterschap en daarna weer veel plezier!!!

  • 29 Juni 2016 - 08:09

    Freek :

    Potvwrdomme wat een verhalen! Ga door!

  • 11 Juli 2016 - 22:11

    Maria:

    Ha Die Daan!
    Joooo! Genieten daar in Indonesië! Lang heel lang geleden ben ik daar ook geweest en door jouw verhalen komen de herinneringen weer boven. Dank je! :-) Ubud was toen nog echt klein en Monky Forrest nog echt een bos. Hahaha zei die oude tante Maria.
    Zo te lezen volg je je gevoel want je kan het niet verklaren dat gereis maar het voelt goed. Houden zo!
    Ken je Arjan nog? Vriend van ons pap en mam? Die woont in Jakarta en heeft met muzikanten een cultuurhuis. Als je hem wil opzoeken (als je daar zin in zou hebben): arjanodw@gmail.com
    Hij zal het zeker waarderen en kan je veel vertellen over de leuke plekken in Jakarta of Yogjakarta.
    Fijn trouwens dat je die gladde jungle trip gestaakt hebt. Zoals je weet zit een ongeluk in een klein hoekje ;-)
    Ja ziek zijn is heel naar maar hoort ook een beetje bij reizen in deze landen, helaas. Zorg dat je genoeg blijft drinken en et zout (bouillon) en anders toch even naar de dokter.....
    Geniet ze nog voluit Daan!
    Liefs
    Maria x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 28492

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 24 September 2020

Inge en Daan de wereld rond!

19 September 2015 - 19 Maart 2017

Een appel de wereld rond!

05 Juni 2013 - 04 Juni 2013

Een maand in Ghana

16 November 2012 - 25 November 2012

Curaçao

Landen bezocht: