Appel en Rijswijk in Kiwi-land - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daan Appels - WaarBenJij.nu Appel en Rijswijk in Kiwi-land - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Daan Appels - WaarBenJij.nu

Appel en Rijswijk in Kiwi-land

Blijf op de hoogte en volg Daan

24 September 2017 | Nieuw Zeeland, Auckland

Zo, daar zijn we weer! Volgens mij bijna een jaar geleden dat ik hier iets getypt heb, maar dat is dan ook logisch als ik gewoon in Nederland ben.
Het is over 4 dagen alweer een jaar geleden dat ik als verrassing voor iedereens neus stond in Nederland, wat een vette ervaring was dat om te doen. Zo tof om die verbazing op de gezichten te zien, ongeloof, blijdschap, etc. Echt hartverwarmend!
En zo snel als dat ie ineens terug is, zo snel ben ik ook alweer weg. Het was natuurlijk al wel duidelijk toen ik terug kwam dat ik snel weer zou gaan, maar nu ik weer in het buitenland zit voelt het als heel snel... Ik ben een jaar en 9 dagen weg geweest, nu een jaar min 9 dagen terug geweest. In die tijd wel heel veel gedaan; in een coffeeshop gewerkt, bij een theater gewerkt, in het onderwijs gewerkt en erg veel ervaring opgedaan, een prachtmens ontmoet waarmee ik een prachtige tijd heb gehad en nog tegemoet ga, samen een motor gekocht, samengewoond, samen een bedrijf opgestart en nu dan ook samen op reis.

We zijn afgelopen dinsdagmiddag om 3.30pm vertrokken richting Eindhoven, daar heel fijn afscheid genomen van m'n lieve moeder, de bus gepakt naar Düsseldorf, daar nog even heel welkom geheten bij schoonzus Lynn om de dag erop te vertrekken. Daar begonnen we aan de lange reis die ons langs Abu Dhabi en Hong Kong voerde, waarbij we in Hong Kong genoeg tijd hadden om het vliegveld even te verlaten. Tof, dan krijgen we een stempel dachten wij. Wij dus langs de douane om er daar achter te komen dat ze sinds een jaar of 2 al geen stempels meer in het paspoort zetten, maar toen konden we niet terug. Even lekker rond gelopen buiten, beetje gechilld, wat gegeten en toen maar weer op het gemakske terug naar binnen dan..

Na de vlucht van Hong Kong eindelijk aangekomen in Auckland, wat toch wel heeeeel lekker voelde. Heerlijk om dat Oceanische accent te horen (Aussie en Kiwi klinken dan toch wel redelijk hetzelfde vind ik) en weer het gevoel te hebben van ver in het buitenland te zijn. Voordat we konden inchecken, moesten we nog ff wachten. In die tijd dus meteen maar een bankaccount en simkaart geregeld, het kan maar vast geregeld zijn toch...
Gisteren een vriendin die ik in Australië heb ontmoet weer opgezocht die hier manager is van een bar, super gezellig zitten kletsen met z'n drieën en wat ideeën opgedaan voor de komende tijd. We zullen morgen op de bus stappen richting Tauranga om daar werk te zoeken. Zal hard nodig zijn, want de prijzen hier liggen schandalig hoor. Dan willen we waarschijnlijk het noorder eiland rondtrekken en -werken. Daarna door Vietnam en Laos en dan door naar het zuider eiland van Nieuw-Zeeland om dat weer rond te reizen en werken.


Mocht je geen e-mail hebben gekregen van dit nieuwe verslag, laat het me dan even weten met je e-mail. Dan zal ik je even toevoegen aan de mailinglijst, zodat je een notificatie krijgt van een nieuw reisverslag.

  • 24 September 2017 - 08:25

    Ilse Van Roessel :

    Super Daan om je weer te kunnen volgen! Ga er weer een gave ervaring van maken en vooral weer genieten.
    Heel veel plezier.

  • 24 September 2017 - 09:53

    Lisanne:

    Hi daan heeel veel plezier. Ozzies en kiwi's klinken heel anders haha en ik zou het niet tegen ze zeggen dat ze hetzelfde klinken

  • 24 September 2017 - 11:13

    Dick:

    Fijn om.te lezen en ik ben benieuwd nar jullie avonturen. Heb t goed!!

  • 24 September 2017 - 11:20

    Ans:

    Hee lieve jongen, fijn dat jullie weer goed zijn aangekomen.
    Ik ga heerlijk weer genieten van jullie avonturen, dus schrijven maar!!
    Dikke kus ook voor Inge!

  • 24 September 2017 - 12:18

    Maria:

    Hey lieve Daan en lieve Inge
    Fijn om jullie te kunnen volgen. Geniet van al het moois op de aarde en van elkaar.
    Mooie foto van jullie samen

  • 24 September 2017 - 13:07

    Evelien:

    Hoi , Daan en Inge
    Ben heel benieuwd naar jullie verhalen en avonturen.
    Vinden jullie het goed als ik af en toe groep gibbon laat meegenieten?
    Groetjes, Evelien

  • 24 September 2017 - 21:34

    Jan:

    Ha jongen en Inge, fijn om al zo snel iets van jullie te horen. Zo te lezen is het voor je weer thuiskomen. Geniet ervan samen en kom maar op met je verhalen. Knuffels

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 458
Totaal aantal bezoekers 28497

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 24 September 2020

Inge en Daan de wereld rond!

19 September 2015 - 19 Maart 2017

Een appel de wereld rond!

05 Juni 2013 - 04 Juni 2013

Een maand in Ghana

16 November 2012 - 25 November 2012

Curaçao

Landen bezocht: