Zwemmend naar Klein Curacao & een Antilliaanse Sub - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Daan Appels - WaarBenJij.nu Zwemmend naar Klein Curacao & een Antilliaanse Sub - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Daan Appels - WaarBenJij.nu

Zwemmend naar Klein Curacao & een Antilliaanse Sub

Blijf op de hoogte en volg Daan

20 November 2012 | Curaçao, Curaçao

Hoi allemaal!

Daar zijn we dan! Jaja, deze keer schrijven Angela en ik samen een verslagje over wat we de afgelopen dagen meegemaakt hebben. Afgelopen vrijdag was het moment dan daar. Na een lange en saaie vlucht van 10 uur, was ik blijkbaar toch een uur eerder dan gepland op het vliegveld. Hopen dus dat Angela er zou zijn!! En ja hoor, daar stond ze! Ik kwam de hoek omlopen en daar zagen we elkaar weer. Heerlijk om weer samen te kunnen zijn en na al die weken weer te kunnen knuffelen! Zo gek dat ik nu echt hier bij Angela ben op Curacao! Na een halfuurtje ook de visite van Nina gevonden dus op naar de boot! Die avond hebben we samen wat gegeten en gedronken bij Hemmingway en vooral heeeeel veel bijgekletst. Zaterdagochtend redelijk op tijd op gestaan en met een groepje naar Sheta Boka gereden. Hier hebben we de prachtige noordkust van Curacao gezien met de vele rotsen en hoge golven. Ik heb hier al veel hagedissen gezien, iets waar ik erg naar uit gekeken had. Vervolgens doorgereden naar Playa Forti waar je van behoorlijk hoog (mening varieert dat het tussen de 12 en 18 meter is) de zee in kunt springen. Sowieso dat ik me niet laat kennen en er vanaf sprong samen met 2 anderen! De anderen bleven boven achter en keken liever. Daarna nog heerlijk gerelaxt bij het mooie strandje ‘Grote Knip’. Heerlijk mooi blauw water, witte stranden met heel zacht zand en palmbomen. Heerlijk!! Ook de zonsondergang samen gekeken (waaauw). Deze fijne dag hebben we afgesloten met………… RIBS FACTORY!! Mmmm, Angela’s favoriete plekje om te gaan eten dus heel tof om dit ook te kunnen zien. Die avond moe en voldaan in slaap gevallen om de volgende dag weer vroeg op te kunnen.

Kwart over 6 zaten we in de auto en gingen we op weg naar de boot om naar Klein Curaçao te gaan. Na een behoorlijk heftig boottripje van anderhalfuur waren we er dan. Ja mam, ik kan me voorstellen hoe jij je voelde op een boot, groen als gras haha. Klein Curaçao in zicht! Een mooi eiland met erg blauw water, wit strand en een heerlijk zonnetje. Zoals de titel al zegt zijn wij samen zwemmend naar Klein Curacao gegaan. Oke niet de hele rit natuurlijk, de laatste 10 meter hebben we gezwommen vanaf de boot haha. Maaaaarr dus wel zwemmend aangekomen op Klein Curacao. Die dag heerlijk ontbeten, gerelaxt, wat bijgeslapen, gesnorkeld om de schildpadden op te zoeken (en vastgelegd met mijn nieuwe onderwatercamera) gebarbecued en naar een vuurtoren ruïne gelopen. Die avond nog afgesloten met een drankje bij Wet&Wild. Een vol weekend waarin ik al veel van Curacao gezien heb!!

Vanmorgen moest Angela vroeg op om te gaan werken, ik kon gelukkig nog een beetje bijslapen. Deze week is het echt heerlijk en een goede timing, Angela heeft maar 1 sessie per dag, dus dat betekent veel vrije tijd samen!! In de middag zijn we samen naar Willemstad geweest. Hier had Angela een verrassing voor mij. Met mijn ogen dicht liep ik met haar mee over het pleintje in Otrabanda tot ik mijn ogen open mocht doen. Ineens stonden we voor de Subway!! In Nederland hebben we in Subway een van onze eerste afspraakjes gehad (niet een hele romantische plek maar toch speciaal geworden), dus ik vond het super gaaf dat ze dat gewoon heeft onthouden en opgezocht om samen een broodje te kunnen eten! Verder wat mooie toeristische fotootjes gemaakt op de pontjesbrug en een heerlijk grote ijsco gegeten!! En jajajajaja, ook mijn armbandje is binnen! Sinds Barcelona wil ik van ieder land waar ik kom, een armbandje hebben. Zo heb ik straks een mooie verzameling van buitenlandse bandjes.

Daarna nog even zitten op het terras van de boot om vervolgens nog eventjes een cocktail drinken bij St. Tropez, want ook dat hoort erbij haha! Een ontzettend mooie lounge bar met banken, bedden, zwembad en heeeel relaxte muziek. Dus perfect om liggend onder de sterrenhemel met Angela in mijn armen samen een cocktail te drinken. Lijkt wel uit een film te komen af en toe, hoe het hier in Curacao is!
Verder zijn er al wel wat plannen voor komende week, dus to be continued…

Groetjes Angela en Daan

  • 20 November 2012 - 18:24

    Janneke:

    Lieve Daan! Klinkt errrrrrrrg leuk en heerlijk allemaal! Wordt er heulemaaal nie jaloers van hoor ;) Haha.
    Je ziet er erg gelukkig uit op de foto's, super leuk om te zien. En wat hebben jullie al veel gedaan zeg, wauw!
    Geniet van elke minuut daar en neem de zon straks weer mee deze kant op, oke?
    Liefs en dikke kus xxxxxx jezus

  • 20 November 2012 - 18:32

    Ans:

    hee lieve Daan,

    ik heb vanmorgen ook al naar Angela een berichtje gedaan. wel lastig uit elkaar houden zo hoor, want nu snap ik dat je mij bedoeld met dat groen worden op de boot, of wordt de moeder van Angela ook zeeziek??? Want daar hoeft het niet eens echt voor tekeer te gaan. het woordje boot is bijna al genoeg. was je echt ziek????
    wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt!!! en ik kan me voorstellen dat het net een film is..... witte stranden, blauwe zee, overweldigend als je dat zo ziet.
    geniet er lekker van en vooral van het samen zijn, en tank heerlijk bij.........................

    dikke knuffel mam,Walter

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 333
Totaal aantal bezoekers 28528

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 24 September 2020

Inge en Daan de wereld rond!

19 September 2015 - 19 Maart 2017

Een appel de wereld rond!

05 Juni 2013 - 04 Juni 2013

Een maand in Ghana

16 November 2012 - 25 November 2012

Curaçao

Landen bezocht: