1 year and still going... - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Daan Appels - WaarBenJij.nu 1 year and still going... - Reisverslag uit Preah Seihanouk, Cambodja van Daan Appels - WaarBenJij.nu

1 year and still going...

Blijf op de hoogte en volg Daan

19 September 2016 | Cambodja, Preah Seihanouk

Woehoeeeeeeeeeeeee, vandaag heb ik m'n 1-jarig jubileum! Het is gewoon al een jaar geleden dat ik vertrokken ben, aan de ene kant voelt het als eeuwen, aan de andere kant herinner ik nog precies hoe ik aan kwam in Kenia.
Wat er is in die tussentijd veel gebeurd (zoals jullie wel hebben kunnen lezen in mijn blogs)! Afgelopen week heb ik wat toffe mensen leren kennen in het hostel die nog een extra nachtje zijn gebleven om het vanavond met mee te kunnen vieren. Iets om naar uit te kijken dus!

In de tijd tussen nu en m'n laatste reisverslag is eerlijk gezegd niet zoveel meer gebeurd.. Mijn laatste had ik geschreven met Anne naast me op Koh Tao waar we nog een aantal dagen goed hadden gechilld. Ook had ik nog een fatsoenlijke motor gehuurd, wat heerlijk was om weer te rijden. Ging een stuk beter dan ik had verwacht, was bang dat ik het helemaal verleerd was maar ging super goed!
Vanuit Koh Tao de boot en toen 2 uur gewacht op de nachttrein. Bleek toen we gingen checken waar die bleef, dat we 5 minuten te lang hadden gewacht; trein was al vertrokken... Nieuw duur kaartje moeten kopen en 2 uur later toch eindelijk m'n eerste nachttrein te pakken. In Bangkok nog paar daagjes rond gelopen en afscheid van Anne genomen (Anne, ik hield het echt droog hoor ^^) en de dag daarna zelf richting het vliegveld om door te gaan naar Cambodia.

In Cambodia aangekomen lekker op een fietsje gestapt om de omgeving de eerste 2 dagen te verkennen en de verschillen van weer een nieuw land te observeren. Dat is toch wel een erg mooi aspect van het reizen vind ik zo...
Een paar dagen gechilld in Siem Reap en de prachtige tempels bekeken van Angkor Wat en Angkor Thom. Dit was mijn main reason om naar Cambodia te gaan en dan eindelijk van m'n lijstje kunnen strepen. Prachtige tempels, zeker genoten maar merk dan toch ook wel dat ik al wat verwend ben in alles wat ik heb gezien. Helaas maakt het dat soms wat minder indrukwekkend, maar dan roep ik dat snel een halt toe en geniet ervan alsof het het eerste indrukwekkende is dat ik zie.

Daarna een nachtbus gepakt naar Sihanoukville waar ik nu al meer dan een week aan het wachten ben op mooi weer zodat de boot weer gaat om naar een eiland te gaan waar er waarschijnlijk werk op me ligt te wachten zodat ik nog even verder kan. Ik zal hier heel slecht bereik hebben, dus het kan zijn dat de komende maand ofzo niet zoveel van mijn kant komt.

Vanavond eerst feestje en dan spreek ik jullie later weer! De groeten!

  • 19 September 2016 - 08:50

    Saar:

    Veel plezier stuk!! Geniet ervan. Xx

  • 19 September 2016 - 09:28

    Birgitta :

    Feest ze

  • 19 September 2016 - 12:54

    Maria:

    Haaaa Daaan
    En mooi feestje gehad?
    Blijf genieten!
    Liefs
    Maria

  • 19 September 2016 - 17:14

    Janneke:

    Ohhh Sihanoukville! Grappig :) Ga je naar die 1000 islands daar? Wat voor werk ga je daar doen en betaalt dat een beetje?

    Al een jaar weg, pff heftig, ongelofelijk, vind dat echt bizar. Tijd gaat te snel, en jij blijft te lang weg. Mag ik allemaal vast niet zeggen, maar ik vind t wel echt lang duren. Stommerd.

    Geniet ervan lieverd, fijn fiske, heb het goed!!!
    Kus liefs xxx

  • 19 September 2016 - 18:04

    Ans:

    Hee lieve Daan, natuurlijk ben jij trots op een jaar weg zijn !!
    Wie weet nog hoe lang, maakt niet uit zolang jij vielt dat je dit moet doen.
    Is dat niet meer het geval dan rap op t vliegtuig naar huis!!!
    Blijf vooral gezond van lijf en leden en geniet met volle teugen.weet dat wij hier veel van je houden!!!
    Dikke knuffel

  • 19 September 2016 - 18:10

    Elke:

    Jeetje een jaar alweer. Heerlijk man! Fijne viering en tot hopelijk snel hoors weer enzo!!
    Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 672
Totaal aantal bezoekers 28514

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 24 September 2020

Inge en Daan de wereld rond!

19 September 2015 - 19 Maart 2017

Een appel de wereld rond!

05 Juni 2013 - 04 Juni 2013

Een maand in Ghana

16 November 2012 - 25 November 2012

Curaçao

Landen bezocht: