25 Nieuwe vrienden en 35 weeskinderen - Reisverslag uit Makandara, Kenia van Daan Appels - WaarBenJij.nu 25 Nieuwe vrienden en 35 weeskinderen - Reisverslag uit Makandara, Kenia van Daan Appels - WaarBenJij.nu

25 Nieuwe vrienden en 35 weeskinderen

Blijf op de hoogte en volg Daan

03 Oktober 2015 | Kenia, Makandara

Afgelopen zondag was ik, terwijl ik aan het zwembad lag, mijn volgende twee weken aan het plannen. Mijn plan was om de dag erna naar de kust te gaan en vanaf daar misschien nog een uitstapje. Maar in ieder geval bijna twee weken chillen aan het strand. Tijdens het plannen kwamen twee Nederlandse mannen naast me zitten en raakten aan de praat over dat zij via hun bedrijf 4 dagen naar een vrijwilligerskamp zouden gaan voor weeskinderen. Nu wilde ik nog heel graag een lokale school bezoeken of vrijwilligerswerk doen, maar dit kreeg ik niet geregeld. Ben dus maar brutaal geweest om te vragen of het niet mogelijk was om hen te vergezellen of in ieder geval een kijkje nemen.
Na wat overleg zat ik de dag erna ineens niet meer in de bus naar het strand, maar in de bus naar 35 weeskinderen die op kamp gingen. Hoe raar en ongelofelijk mooi het wel niet kan lopen!

Hier heb ik 25 fantastische mensen leren kennen die speciaal voor een paar dagen naar Kenia kwamen om dit kamp te realiseren. Aangekomen bleek ook na het overhandigen van mijn VOG dat ik het hele kamp mocht blijven. De eerste dag zijn we lekker met begeleiding en kinderen het zwembad ingesprongen en verder hebben de kinderen kleren mogen uitzoeken en relaxed wat spelletjes gespeeld. De dagen daarna zijn we op jeep- en bootsafari geweest, hebben we nog een paar keer gezwommen en zijn de oudere jongens met wat jonge mannen op een stoere hike geweest. De jongere kinderen en de meiden hebben toen een zeskamp gedaan met allerlei leuke spellen.

Wat is het toch geweldig om de lachen van kinderen te zien die in het begin nog zo verlegen en schuw zijn. Wat een enthousiasme, wat een blijdschap en wat voel je je dan toch potverdorie rijk dat je daaraan hebt kunnen bijdragen!! De laatste avond hadden we een bonte avond waarbij ook een optreden hadden van de kinderen. Zij hebben een ongelofelijk bijzondere en indrukwekkende traditionele Masai (Keniaanse stam) dans met zang opgevoerd. Jezus wat een rillingen gaan er dan door je heen als je dat ziet en hoort. De dag erna was het dan ook erg lastig om afscheid te nemen.

Iedere avond hadden we ook met de leiding nog een gezellige tijd rond het kampvuur met hele fijne en soms toch wel hele diepgaande gesprekken. Ook fijn om af en toe kunnen knuffelen, is dan toch iets wat ik kan missen. Hele bijzondere band opgebouwd in vier dagen met mensen die ik ontzettend ga missen!!


P.S. Ik ben geduct, iets wat ik van m'n leven niet meer ga vergeten!! (Petra, nog bedankt als je dit leest haha!)

  • 03 Oktober 2015 - 22:58

    Elke:

    Mooi Daan. Erg indrukwekkend. Succes met dit weer verwerken en doorgaan.
    Wat is 'geduct'?
    Dikke knuffel!

  • 03 Oktober 2015 - 22:58

    Ans:

    Lieve Daan, geweldige ervaring!!!
    Stop hem lekker in je hart en je kunt er ten alle tijden naar terug! Zijn bijzondere momenten, ik snap dat je je dan rijk voelt!!!! Dikke knuffel mam

  • 04 Oktober 2015 - 05:59

    Daan:

    Lieve Elke, helaas moet ik die vraag onbeantwoord laten haha. Bedankt voor de reactie, verwerken gaat wat makkelijker worden als ik over 5 uur aan het strand lig! Nog even met de pootjes in het zand voordat ik ga!
    X

  • 04 Oktober 2015 - 09:50

    Gladys/Henk:

    Super!! Daan dat je dit mooie vrijwilligers werk heb mogen ervaren, draag het mee in je verdere ontwikkeling.

  • 04 Oktober 2015 - 21:52

    Maria:

    Ha Daan!
    Wat een mooie ervaring. Wat goed dat je brutaal bent geweest! Heerlijk dat ik even met je mee kan genieten.
    En tja......ik wil ook wel weten wat "geduct" is........
    Liefs
    Maria

  • 05 Oktober 2015 - 22:46

    Jan:

    Mooi verhaal weer Daan. Wat schitterend dat je het genieten van een relaxte vakantie kunt combineren met genieten van het werken met de kinderen. Goed werk en een mooie ervaring. Knuffels, pa.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 28513

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 24 September 2020

Inge en Daan de wereld rond!

19 September 2015 - 19 Maart 2017

Een appel de wereld rond!

05 Juni 2013 - 04 Juni 2013

Een maand in Ghana

16 November 2012 - 25 November 2012

Curaçao

Landen bezocht: