Visum, vaccinaties, voorbereidingen.. - Reisverslag uit Monastir, Tunesië van Daan Appels - WaarBenJij.nu Visum, vaccinaties, voorbereidingen.. - Reisverslag uit Monastir, Tunesië van Daan Appels - WaarBenJij.nu

Visum, vaccinaties, voorbereidingen..

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

27 April 2013 | Tunesië, Monastir

Nou, helaas geen stage maar niet getreurd! Van 5 juni tot 4 juli zal ik naar Ghana reizen. Ik zal dan weer bij Otu (de schooldirecteur waar ik eigenlijk ook bij stage zou lopen en 4 maanden bij zou wonen) terecht kunnen en hij zal mij helpen meer van het land te kunnen zien. Gaat toch makkelijker met een local die wat aanzien heeft!

Afgelopen dinsdag al afgereisd naar Den Haag om mijn visum aan te vragen. Viel nog niet mee: Ik had al een heel boekwerk bij me om te zorgen dat het in één keer goed was. Bleek dat de uitnodiging van Otu (welke ik via de mail had gekregen van hem) ondertekend moest zijn. Ja, dat gaat natuurlijk niet via internet maar dat snapte de ambassade medewerker niet helemaal volgens mij.
Op dat moment kreeg ik te horen dat mijn visum niet goedgekeurd kon worden, tenzij ik kon bevestigen dat Otu echt is. Met heel veel moeite een telefoonnummer bemachtigd van hem en werd door de medewerker gebeld. Eerst begon hij boos te doen waarom de uitnodiging niet ondertekend was, maar werd gelukkig wel vriendelijk toen alles duidelijk was.

Gister mijn visum al mogen ophalen, dus nu hoef ik alleen nog de herhaalvaccinaties en alle officiële dingen zijn geregeld. Morgen ga ik nog op een rommelmarkt staan met spullen die ik van mezelf en die ik van anderen heb gekregen. Met dit geld wil ik samen met Otu schoolspullen kopen voor zijn school. Mocht ik zoveel ophalen, dan wil ik het voor andere kleinschalige projecten in Ghana inzetten.

Maaaaaaaaaaaaaaaaaarrr........ Voordat ik naar Ghana vertrek, ga ik over precies een week nog heeeeeeeeeerlijk genieten van Tunesië! Lekker een week genieten van all-inclusive verzorging, duiken, zon zee en strand, jeepsafari door de woestijn en een kamelentocht!

  • 27 April 2013 - 14:21

    Ans:

    Hee lieve Daan,

    toi toi toi morgen op de rommelmarkt!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ik hoop dat je heeel veeeel geld ophaalt. kunnen ze daar goed gebruiken denk ik zomaar. lijkt me trouwens ook geweldig om met `n groot cadeau aan te komen. dus ik hoop dat je veel support krijgt.
    hou ons maar goed op de hoogte, alhoewel ik snap dat als je in de bush zit, je dat niet gaat lukken.
    ook heel veel plezier in tunesie, geniet ervan!!

    dikke knuffel mam

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 28551

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 24 September 2020

Inge en Daan de wereld rond!

19 September 2015 - 19 Maart 2017

Een appel de wereld rond!

05 Juni 2013 - 04 Juni 2013

Een maand in Ghana

16 November 2012 - 25 November 2012

Curaçao

Landen bezocht: