Lekker chickie en foto's! - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Daan Appels - WaarBenJij.nu Lekker chickie en foto's! - Reisverslag uit Hohoe, Ghana van Daan Appels - WaarBenJij.nu

Lekker chickie en foto's!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

17 Juni 2013 | Ghana, Hohoe

Heey allemaal!

Goed nieuws, eindelijk is het gelukt met foto's! Ze staan bij de bijbehorende reisverslagen, dus kan je meteen zien waar ze bij horen.
Gister een lekker relaxed dagje gehad, met wederom heerlijk, redelijk Westers eten. Bij Otu thuis hadden ze namelijk 3 kippen lopen, en let op het "hadden". Ik had het erover dat ik erg van vlees hou en daarna over het nog nooit hebben geslacht van een dier of dat te zien gebeuren. Voor de vrouwe des huize was dat 1+1 en terwijl de kip 's ochtends nog vrij rond liep, lag ie 's avonds op de bbq en nog even later in m'n maag.
Echt een hele aparte ervaring. Het slachten zag er smerig uit en dit was de eerste keer dat ik de kip voor me zag terwijl ik zat te eten..
De foto's hieronder, als het lukt, kunnen dan ook als schokkend worden ervaren. De laatste kan als lekker worden ervaren :D

Op dit moment zit ik in een internetcafe in Hohoe, te wachten op het Duits stel van Beyin. We zullen komende 3 of 4 dagen samen optrekken om de Wli watervallen te bezoeken, het Tafi Alome Monkey Sanctuary, de hoogste berg van Ghana (naam moet ik jullie even schuldig blijven) en Akosombo. Heerlijk om net 4,5 uur in een bus te zitten en daarvoor maar ongeveer 4 euro voor te hoeven betalen. Moeten we in Nederland ook eens doen!!

Na deze excursie heb ik nog excursie gepland staan ergens in de rest van de tijd, namelijk naar Paga en Mole. In Paga is een Crocodile Pond te vinden, waar je een levende kip kunt voeren aan krokodillen en ze kunt aanraken enzo. In Mole is het nationaal park met op z'n minst olifanten en gazelles. Met veel geluk krijg je ook nog leeuwen, nijlpaarden en neushoorns te zien.

Tot gauw weer!

  • 17 Juni 2013 - 15:06

    Saar:

    Doe voorzichtig! En veel plezier :)! X

  • 17 Juni 2013 - 22:10

    Maria Fonken:

    Há Daan
    Je bent wel lekker bezig met die levende kippen naar de andere wereld te helpen zeg ;-)
    Pas maar op voor de krokodillen!
    Fijn foto's!
    Geniet maar heerlijk door.
    Liefs
    Maria

  • 18 Juni 2013 - 21:13

    Janneke:

    Ik wilde net zeggen dat ik het cool vind dat je zelf die kip hebt geslacht, maar die foto gedver!!! Haha stoer hoor broertje :)

    Suuuper gaaf dat je naar een NP gaat en die dieren gaat zien, daar word ik kei jaloers van!!!
    Geniet ervan, heeeeeeerrrrrlijk!!!!!!!
    Ben alweer benieuwd naar je volgende verhalen :)

    Dikke knuffel en veel liefs!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 885
Totaal aantal bezoekers 28555

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 24 September 2020

Inge en Daan de wereld rond!

19 September 2015 - 19 Maart 2017

Een appel de wereld rond!

05 Juni 2013 - 04 Juni 2013

Een maand in Ghana

16 November 2012 - 25 November 2012

Curaçao

Landen bezocht: