Waterval, motoren, olifanten en nog veel meer! - Reisverslag uit Larabanga, Ghana van Daan Appels - WaarBenJij.nu Waterval, motoren, olifanten en nog veel meer! - Reisverslag uit Larabanga, Ghana van Daan Appels - WaarBenJij.nu

Waterval, motoren, olifanten en nog veel meer!

Door: Daan

Blijf op de hoogte en volg Daan

24 Juni 2013 | Ghana, Larabanga

Pas een weekje geleden ongeveer dat ik m'n vorig reisverslag typte, maar inmiddels al veeeeeel gedaan!

Na mijn vorig reisverslag ben ik samen met het Duits stel Lea en Tobi (T&L) naar het hotel gegaan, opgefrist en daarna even wat gaan eten. Na het eten gelijk door naar Tafi Atome Monkey Sanctuary om de apen te zien. Helaas begon het weer te hozen onderweg en moesten we wachten tot het wat droger was. Toen het eenmaal enigszins droog was, liepen we naar de apen. Ik weet niet wat ik verwachtte, maar niet een tafeltje bij een boslijn wat het uiteindelijk wel was. Na het lokken door de gids, kwamen er zo'n 3 a 4 apen naar ons toe en begonnen we hen de bananen te voeren. Het is erg cool om te zien hoe ze de bananen echt pellen en hun handen net als wij dat doen gebruiken. Na een tijdje sprong er 1 op m'n arm en probeerde de banaan af te pakken en mijn hand te openen. Erg gave ervaring!!

De dag daarna weer een heerlijke omelet met echt ongelooflijk lekkere fruitsalade, heb denk ik nog nooit zulk lekker fruit op! Toen op weg naar de Wli watervallen. Een klein uurtje lopen en toen echt een adembenemend zicht. Erg hoge watervallen, een mooi klein meertje eronder en naast de waterval een flinke rots helemaal gevuld met vleermuizen. Even genoten, gezwommen tot net voor de waterval en toen weer teruggelopen naar het kleine dorpje waar ik wat mooie Afrikaanse spulletjes heb gekocht. Toen wilden we naar Mount Afadjato, de hoogste van Ghana, maar eenmaal gearriveerd begon het weer te hozen, dus mochten we er niet op. Maar toen zaten we inmiddels wel in een piepklein dorpje waar geen taxi's of iets dergelijks kwam, dus moesten we iets anders verzinnen. Uiteindelijk na lang wikken en wegen toch maar achterop een motor gestapt. Nu denk je misschien dat dat niet zo spannend is ofzo, maar de wegen zijn ontzettend slecht: onverhard, modderig en vol gaten. Ook heb je geen helm en alleen korte kleren, dus best een spannende onderneming. Ik moet eerlijk zeggen, de beste en gaafste rit van m'n leven!!! Eenmaal terug bij het hotel lekker gegeten en daarna slapen. De dag daarop ontbijtje gegeten en weer terug naar Otu.

De dagen daarop waren niet zo speciaal: Naar een 'craft village' geweest waar allerlei Afrikaanse beeldjes en dergelijke gesneden en geschilderd worden enzo. Ook naar de markt geweest om Afrikaanse stoffen te kopen en bij een kleermaker afgegeven, zodat ik ze na m'n huidige excursie weer kan ophalen.

Want momenteel ben ik bezig met mijn langste en laatste excursie. Zaterdag om 11 uur 's ochtends ben ik vertrekken en gister (zondag) avond ben ik rond half 9 aangekomen in het nationaal park in Mole. Erg lange rit zonder slaap, dus eenmaal hier ben ik meteen gaan slapen (wel nadat ik m'n eerste dieren gezien heb, 2 prachtige herten voor m'n kamer).
Vandaag ook een heerlijke dag gehad, lekker relaxed en veel gezien. Vanmorgen toen ik m'n kamer uitliep was er een familie wilde zwijnen voor de deur. Tijdens mijn ontbijt uitzicht op de 'savanne' en kon ik een aantal antilopen zien en wat aapjes. Erg gaaf al dus!
Na het ontbijt achterop de motor gestapt om samen met een oudere Australische vrouw naar Larabanga te gaan, om de oudste moskee uit West-Afrika (1412) te zien. Erg gaaf om te zien, vooral omdat deze gebouwd is van klei en stokken. Daarna terug naar het motel, met onderweg een aantal bavianen te zien. Maakt echt ontzettend duidelijk dat je echt middenin een Nationaal Park zit waar overal wildlife is. Terug in het hotel weer even op de look-out gezeten, met prachtig uitzicht op 2 badende olifanten. Ongelooflijk speciaal om ze van zo dichtbij, zo'n 500 meter schat ik, hun eigen ding te zien doen. Toen aan hen een voorbeeld genomen en zelf het heerlijke zwembad van dit hotel ingedoken. Morgenochtend zal ik op safari gaan en een kanotocht maken door het park. De dag daarna waarschijnlijk doorreizen naar Paga om krokodillen te zien, voelen, ruiken, horen en hen een kip te laten proeven.

Als dat erop zit weer terug naar Otu, waar ik dan echt nog maar een paar daagjes heb. Veel te kort, maar dat maakt de tijd die ik nog heb des te specialer. Nu dus nog even lekker genieten en alles in me opnemen wat ik tegenkom.

Helaas nu niet op een computer, dus jullie zullen weer moeten wachten op de foto's... Tot in het volgend reisverslag!!

  • 24 Juni 2013 - 19:06

    Freek:

    Keie leuk José!

  • 24 Juni 2013 - 21:17

    Bart:

    Haa Daan!

    Goeie! Gaat goeed man, waarom ben je nog maar een paar dagen bij Otu?

    en vertel nog eens wat over t eten en drinken daar, k heb honger!

  • 24 Juni 2013 - 21:44

    Maria Fonken:

    Há Daan!
    Man wat lijkt me dat geweldig dat wild life om je heen. Alsof je in een film terecht bent gekomen.
    Blijf genieten!!!!!
    Liefs
    Maria

  • 25 Juni 2013 - 09:13

    Ans:

    ooh Daan, als ik dat lees wil ik zo bij je zijn, wat geweldigggggggggggg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    het liefste wat wij altijd doen op n reis, is dieren spotten. zo geweldig en dat in hun eigen wereld. ik snap helemaal dat je de olifanten ook geweldig vindt, want die zijn zo dichtbij nog groter dan je zou verwachten. wat jammer dat jullie net op die utstap naar die berg zo`n regen hadden, want ook daar moet heet uitzicht weergaloos geweest zijn.
    ennuuuu, als je nog in dat craft-dorpje komt, kun je voor misschien een setje houtbewerking en of steenbewerking gereedschap meebrengen. ik maak geld naar je over als dat al nodig mocht zijn en het gaat je lukken??????

    geniet lekker van je laatste week, zuig alle indrukken in je op zodat je ze noooooit meer vergeet.
    bedank Otu van mij als je wilt voor de zorg die hij voor jou gehad heeft?? Pas goed op jezelf, dikke knuffel mam


  • 25 Juni 2013 - 10:09

    Walter:

    Hey Daan,

    Als ik dit zo lees, krijg je aardig de smaak te pakken en krijg ik ook wel zin om in een afrikaans land te gaan reizen.
    Ik zie ook dat je onze raad hebt opgevolgd, genieten van alles om je heen en van alle momenten. goed gedaan jochie. We zien je volgende week weer, dus geniet nog maar even door.

    Groetjes..........Walter.

  • 25 Juni 2013 - 23:18

    Joop:

    Hé Daan,


    Wat super jouw reis in Ghana !!

    Heerlijk al die natuur, de dieren die je allemaal ziet

    Leuk ook om het binnenkort van je te horen, de foto's te zien


    Geniet ze nog ; )

    groet Joop

  • 02 Juli 2013 - 17:28

    Brigitte:

    Hey Daan,

    Het is niet te geloven dat jouw grote reis naar Ghana er al weer bijna op zit.
    Aan de foto's te zien en alle verhalen die erbij horen heb je een geweldige tijd gehad.
    Deze ervaringen neem je de rest van je leven mee.
    Ben er maar trots op :)

    Veilige terug reis, groetjes Charles en Brigitte.


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Daan

Actief sinds 13 Okt. 2012
Verslag gelezen: 344
Totaal aantal bezoekers 28549

Voorgaande reizen:

19 September 2017 - 24 September 2020

Inge en Daan de wereld rond!

19 September 2015 - 19 Maart 2017

Een appel de wereld rond!

05 Juni 2013 - 04 Juni 2013

Een maand in Ghana

16 November 2012 - 25 November 2012

Curaçao

Landen bezocht: